Romania ROU  

rss

  • rss
AGER

Amway Global Entrepreneurship REPORT (AGER)

Primul raport AGER a fost lansat în Europa în anul 2010 (a avut 12.000 de respondenţi) şi apoi a fost extins la nivel internaţional în 2013, cuprinzând 24 de ţări şi 26.000 de respondenţi. Raportul de anul acesta cuprinde 45 de ţări din Europa, Asia, America Latină şi America de Nord, şi a fost făcut prin interviuri, faţă în faţă sau la telefon, cu 50.861 de bărbaţi şi femei, cu vârste cuprinse între 15 şi 99 de ani.  Raportul AGER 2016 pentru Europa a fost realizat la solicitarea Amway, în baza unui parteneriat științific cu Prof. Dr. Isabell M. Welpe de la Şcoala de Management din cadrul Universităţii Tehnice din Munich, Germania. Activitatea de teren a fost realizată de către Gesellschaft fur Konsumforschung din Nuremberg, între aprilie şi iunie 2016. Rezultatele sunt împărtășite cu comunitatea ştiinţifică, inclusiv cu cei 45 de experți academici AGER şi cu toate instituţiile universitare şi publice care sunt interesante.

În 2016, a şaptea ediţie a studiului Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) măsoară pulsul spiritului antreprenorial. Conform raportului, respondenţii din Uniunea Europeană consideră că antreprenoriatul va trece printr-o perioadă de dezvoltare în următorii cinci ani. De asemenea, participanții la studiu sunt încrezători că pot da dovadă de o abilitate cheie în dezvoltarea unei afaceri: capacitatea de a identifica potențiali clienți pentru serviciile și produsele pe care le oferă.

 

Pentru mai multe informaţii despre studiu, vă rugăm să vizitaţi site-ul AGER:

http://globalnews.amway.com/amway-global-entrepreneurship-report

Antreprenoriatul la nivel European

Evoluția mediului de lucru din Europa este pe agenda celor care elaborează politici publice şi dezvoltă strategii conexe sectorului economic. În acest sens, AGER 2016 vine în întâmpinarea unei întrebări deosebit de importante: Ce rol va juca antreprenoriatul în viitor?

Ca răspuns la această întrebare, cetăţenii din Europa au o opinie destul de clară: 35% dintre respondenţii studiului consideră că antreprenoriatul se va dezvolta în următorii cinci ani.

Pentru a construi un viitor cu o economie bazată mai mult pe antreprenoriat, studiul AGER indentifică o abilitate esențială pentru oamenii care decid să își dezvolte propria afacere: capacitatea de a căuta şi găsi potenţiali clienţi. Astfel, 51% din respondenţii europeni ai acestui studiu consideră s-ar simţi confortabil cu această sarcină, în timp ce numai 40% declară că această activitate ar fi inconfortabilă.

“Antreprenoriatul joacă un rol cheie atunci când vine vorba de transformarea și dezvoltarea viitoarelor economii europene”, spune dl. Michael Meissner, Director pentru Corporate Affairs în cadrul Amway Europe. “Prin studiul AGER explorăm aspiraţiile şi aşteptările oamenilor în privinţa locului de muncă, pentru a contribui la dezvoltarea unui mediu potrivit celor care doresc să lucreze independent, prin începerea propriei afaceri. De aceea, este atât de importantă cercetarea continuă în acest domeniu”.

Pentru a înțelege mai bine rezultatele acestui studiu trebuie să subliniem diferența, foarte importantă, dintre atitudine și intenție concretă. Astfel, 74% dintre europeni şi-au exprimat atitudinea pozitivă față de activitățile antreprenoriale, în timp ce doar 39% dintre ei simt că sunt pregătiti pentru a deveni antreprenori. Cel mai important semnal benefic pentru viitorul antreprenoriatului european vine de la generaţia de „millenials”, definiţi ca respondenţii cu vârsta între 15 și 35 de ani. Aceștia au arătat o mai mare dorinţă de a deveni proprii lor şefi decât orice alt grup de vârstă din cadrul studiului, calculată la procentajul de 61%.

AGER 2016 prezintă și valorile indicelui AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index) care măsoară caracteristicile spiritului antreprenorial: (1) dorința a iniția a afacere proprie, (2) încrederea în faptul că persoanele dețin aptitudinile și resursele necesare pentru a avea propriul business și (3) capacitatea de a rezista presiunii sociale care descurajează potențialii antreprenori.

Astfel, indicele AESI subilinează faptul că 47% din cetățenii europeni care au participat la studiu și-au manifestat dorința de a deveni antreprenori, în timp ce 40% s-au declarat pregătiți pentru această provocare.

Studiul realizat la solicitarea Amway a arătat că egalitatea între sexe este încă un subiect relevant în Europa. Astfel, bărbaţii europeni au arătat o atitudine ceva mai pozitivă (76%), comparativ cu femeile (73%), aceștia având și un scor mai bun în ceea ce priveşte dorinţa de a începe propria afacere (bărbaţii 52%, femeile 43%).

La capitolul motivație, întrebaţi care sunt cei mai covingători factori pentru a începe o afacere, europenii au fost convinşi de „independenţa de angajator, să fiu propriul şef” (49 %), şi „împlinirea de sine, posibilitatea de a realiza propriile idei” (44%). „Perspectivele pentru a obține al doilea venit” rămân pe locul trei (37%). Dintre toate grupurile de vârstă, respondenţii care au sub 35 de ani cred cel mai mult în independenţă (55%). În concluzie, aceste motive de a începe o afacere rămân la fel ca cele din studiile anterioare.

 

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia