Romania ROU  

rss

  • rss
Comunicate de presă, Corporaţie, Home, Ştiri - Altele Amway Home Corporaţie
Amway prezintă rezultatele studiului global referitor la antreprenoriat
ager16-3

2016.11.15 - 
Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) 2016: 52% dintre români au o atitudine pozitivă faţă de antreprenoriat

A şaptea ediţie a studiului Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) măsoară pulsul spiritului antreprenorial. Conform raportului, respondenţii din Uniunea Europeană consideră că antreprenoriatul va trece printr-o perioadă de dezvoltare în următorii cinci ani. De asemenea, participanții la studiu sunt încrezători că pot da dovadă de o abilitate cheie în dezvoltarea unei afaceri: capacitatea de a identifica potențiali clienți pentru serviciile și produsele pe care le oferă.

ANTREPRENORIATUL LA NIVEL EUROPEAN

Evoluția mediului de lucru din Europa este pe agenda celor care elaborează politici publice şi dezvoltă strategii conexe sectorului economic. În acest sens, AGER 2016 vine în întâmpinarea unei întrebări deosebit de importante: Ce rol va juca antreprenoriatul în viitor?

Ca răspuns la această întrebare, cetăţenii din Europa au o opinie destul de clară: 35% dintre respondenţii studiului consideră că antreprenoriatul se va dezvolta în următorii cinci ani.

Pentru a construi un viitor cu o economie bazată mai mult pe antreprenoriat, studiul AGER indentifică o abilitate esențială pentru oamenii care decid să își dezvolte propria afacere: capacitatea de a căuta şi găsi potenţiali clienţi. Astfel, 51% din respondenţii europeni ai acestui studiu consideră s-ar simţi confortabil cu această sarcină, în timp ce numai 40% declară că această activitate ar fi inconfortabilă.

“Antreprenoriatul joacă un rol cheie atunci când vine vorba de transformarea și dezvoltarea viitoarelor economii europene”, spune domnul Michael Meissner, Director pentru Corporate Affairs în cadrul Amway Europe. “Prin studiul AGER explorăm aspiraţiile şi aşteptările oamenilor în privinţa locului de muncă, pentru a contribui la dezvoltarea unui mediu potrivit celor care doresc să lucreze independent, prin începerea propriei afaceri. De aceea, este atât de importantă cercetarea continuă în acest domeniu”.

Pentru a înțelege mai bine rezultatele acestui studiu trebuie să subliniem diferența, foarte importantă, dintre atitudine și intenție concretă. Astfel, 74% dintre europeni şi-au exprimat atitudinea pozitivă față de activitățile antreprenoriale, în timp ce doar 39% dintre ei simt că sunt pregătiţi pentru a deveni antreprenori. Cel mai important semnal benefic pentru viitorul antreprenoriatului european vine de la generaţia de „millenials”, definiţi ca respondenţii cu vârsta între 15 și 35 de ani. Aceștia au arătat o mai mare dorinţă de a deveni proprii lor şefi decât orice alt grup de vârstă din cadrul studiului, calculată la procentajul de 61%.

AGER 2016 prezintă și valorile indicelui AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index) care măsoară caracteristicile spiritului antreprenorial: (1) dorința a iniția a afacere proprie, (2) încrederea în faptul că persoanele dețin aptitudinile și resursele necesare pentru a avea propriul business și (3) capacitatea de a rezista presiunii sociale care descurajează potențialii antreprenori.

Astfel, indicele AESI subilinează faptul că 47% din cetățenii europeni care au participat la studiu și-au manifestat dorința de a deveni antreprenori, în timp ce 40% s-au declarat pregătiți pentru această provocare.

Studiul realizat la solicitarea Amway a arătat că egalitatea între sexe este încă un subiect relevant în Europa. Astfel, bărbaţii europeni au arătat o atitudine mai pozitivă (76%), comparativ cu femeile (73%), aceștia având și un scor mai bun în ceea ce priveşte dorinţa de a începe propria afacere (bărbaţii 52%, femeile 43%).

La capitolul motivație, întrebaţi care sunt cei mai covingători factori pentru a începe o afacere, europenii au fost convinşi de „independenţa de angajator, să fiu propriul şef” (49 %), şi „împlinirea de sine, posibilitatea de a realiza propriile idei” (44%). „Perspectivele pentru a obține al doilea venit” rămân pe locul trei (37%). Dintre toate grupurile de vârstă, respondenţii care au sub 35 de ani cred cel mai mult în independenţă (55%). În concluzie, aceste motive de a începe o afacere rămân la fel ca cele din studiile anterioare.

REZULTATELE STUDIULUI AGER ÎN ROMÂNIA

În România, studiul AGER a fost realizat prin interviuri CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing – denumit și interviu telefonic) pe un număr de 1.023 de bărbaţi şi femei cu vârste de peste 14 ani, în perioada 25 aprilie – 13 mai 2016, având un chestionar care a cuprins 5 întrebări cu multiple variante de răspuns.

„Amway susţine antreprenoriatul românesc din 1997, fiind alături de cei care au curajul să facă diferenţa, să creadă în propriile forțe şi să aibă ambiţia de a-și îndeplini obiectivele. De la an la an, spiritul antreprenorial s-a dezvoltat mai mult în România, fapt pe care îl observ și în relația cu partenerii Amway, care dovedesc mai multă creativitate, seriozitate și un plus de entuziasm. Susținerea unor politici fiscale favorabile antreprenoriatului, eliminarea obstacolelor birocratice, asigurarea unei legislații economice solide și predictibile, precum și implimentarea unor programe de educație antreprenorială sunt esențiale pentru consolidarea acestui segment economic”, precizează doamna Ioana Enache, Manager General, Amway România, Bulgaria şi Grecia.

În România, 52% dintre respondenţi au o atitudine pozitivă faţă de antreprenoriat. Această cifră este atât sub media europeană (74%), cât și sub cea globală (77%). De asemenea, studiul arată că barbații (54%) și femeile (51%) din România se plasează la valori aproximativ egale cu privire la atiudinea pozitivă față de antreprenoriat.

Expertul academic pentru AGER 2016 în România este Prof. Dr. Carmen Păunescu din cadrul Facultății de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine, Departamentul UNESCO pentru Administrarea Afacerilor, Academia de Studii Economice din Bucureşti. Conform Prof. Dr. Păunescu: „Românii manifestă în continuare o atitudine în general pozitivă față de activitatea de antreprenoriat, această atitudine fiind mai pronunțată în rândul populației tinere și educate. Chiar și așa, intenția românilor de a-și dezvolta propria afacere rămâne mai mult o dorință, fiind mult mai scăzută față de media europeană sau de cea internațională. Potențialul antreprenorial rămâne în continuare mai ridicat pentru populația masculină, în grupa de vârstă de 35 – 49 ani și cu studii universitare”.

Referitor la indicele AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index), care măsoară spiritul antreprenorial al românilor, acesta a înregistrat o tendință descrescătoare, cu valori mult mai scăzute față de media globală, dar aproape comparabile cu media europeană. În medie, 34% dintre respondenţii români şi-au manifestat dorința de a deveni antreprenor şi de a iniția o afacere, în scădere cu 5% faţă de 39% la studiul din 2015. De asemenea, 21% dintre românii care au răspuns sunt convinşi că posedă abilităţile necesare pentru a fonda o afacere (comparativ cu 24% în 2015) şi 45% spun că nu vor renunţa la intenția de a avea o afacere proprie chiar dacă familia şi prietenii îi vor descuraja (comparativ cu 51% în 2015).

Mergând în detaliu, studiul arată că indicele AESI pentru femei este de 30% (comparativ cu 36% în 2015), în timp ce bărbaţii au un scor mai mare, de 36%, dar mai scăzut decât în 2015 (41%). Comparând grupele de vârstă, indicele AESI este cel mai puternic la românii sub 35 de ani (47%), în comparație cu persoanele între 35 şi 49 de ani (39%) şi cele cu vârsta peste 50 de ani (19%). Respondenţii cu studii universitare arată o mai mare dorinţă de a începe propria afacere (45%) comparativ cu 31% dintre cei fără studii universitare.

CE ÎŞI DORESC ROMÂNII?

Referitor la așteptările legate de antreprenoriat, rezultatele reflectă prioritățile românilor:

  • 42% dintre români au optat pentru „independenţa faţă de un angajator, să fiu propriul şef”;
  • 41% doresc „posibilitatea unui al doilea venit”;
  • 26% au ca scop principal „propria împlinire şi posibilitatea de a-şi pune în practică ideile”;
  • 19% vor „o mai bună compatibilitate între familie, timp liber şi carieră”;
  • 13% vizează „să se întoarcă pe piaţa muncii, ca alternativă la şomaj”.

Comparativ cu anii trecuţi a scăzut „posibilitatea unui al doilea venit” cu 8% şi a crescut „compatibilitatea între familie, timp liber şi carieră” cu 4%.

Întrebaţi despre cum văd dezvoltarea antreprenoriatului în următorii cinci ani, 22% dintre români spun că este mai probabil să devină antreprenori, 29% cred că este probabil să fie antreprenori full-time sau part-time, în timp ce 23% spun că este puţin probabil să fie antreprenori.

Când au fost întrebaţi cum se simt în postura de a cauta şi a găsi clienţi pentru propria afacere, românii s-au arătat indecişi: 38% se simt confortabil să facă acest lucru, în timp ce 37% se simt inconfortabil, iar restul de 25% nu au răspuns la această întrebare.

Pentru mai multe informaţii despre studiu, vă rugăm să vizitaţi site-ul AGER: http://globalnews.amway.com/amway-global-entrepreneurship-report

Despre Amway Global Entrepreneurship REPORT (AGER)

Primul raport AGER a fost lansat în Europa în anul 2010 (a avut 12.000 de respondenţi) şi apoi a fost extins la nivel internaţional în 2013, cuprinzând 24 de ţări şi 26.000 de respondenţi. Raportul de anul acesta cuprinde 45 de ţări din Europa, Asia, America Latină şi America de Nord, şi a fost făcut prin interviuri, faţă în faţă sau la telefon, cu 50.861 de bărbaţi şi femei, cu vârste cuprinse între 15 şi 99 de ani.

Raportul AGER 2016 pentru Europa a fost realizat la solicitarea Amway, în baza unui parteneriat științific cu Prof. Dr. Isabell M. Welpe de la Şcoala de Management din cadrul Universităţii Tehnice din Munich, Germania. Activitatea de teren a fost realizată de către Gesellschaft fur Konsumforschung din Nuremberg, între aprilie şi iunie 2016. Rezultatele sunt împărtășite cu comunitatea ştiinţifică, inclusiv cu cei 45 de experți academici AGER şi cu toate instituţiile universitare şi publice care sunt interesante.

DESPRE Amway™

Amway este una dintre cele mai de succes afaceri de familie din lume și una dintre cele mai importante companii internaționale de bunuri de larg consum, care pune la dispoziție peste 450 de produse de calitate superioară, din categorii precum înfrumusețare, suplimente alimentare și îngrijirea casei, prin intermediul distribuitorilor independenți. Compania a fost fondată în 1959 în Ada, Statele Unite ale Americii și operează în peste 100 de țări, generând vânzări de 9,5 miliarde de dolari în 2015. Brandurile Amway cu vânzările cele mai mari sunt vitaminele, mineralele și suplimentele alimentare de la NUTRILITE™, produsele de îngrijire a tenului și cosmeticele de la ARTISTRY™ și sistemul de tratare a apei de la eSpring™.

Lasă un comentariu

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia