Nume: Amway Corporation
Industrie: Vânzări directe
Fondatori: Rich DeVos, Jay Van Andel
Anul înfiinţării: 1959
Anul inaugurării în Europa: 1973
Anul inaugurării în România: 1997
Sediul central: Ada, Michigan, Statele Unite
Sediul central în Europa: Puchheim, Munchen, Germania
Sediul în România: Bucureşti, România
Cifra de afaceri la nivel global: 9,5 miliarde de dolari în 2015
Chairman-ul companiei Amway: Steve Van Andel
Preşedintele companiei Amway: Doug DeVos
Preşedintele Regional al Amway Europa, Africa şi India: Samir Behl
Vice-Președinte pentru Corporate Affairs: Michael Meissner
Director General Amway România: Ioana Enache
Număr de angajaţi în întreaga lume: 19.000
Număr de angajaţi în Europa (cu excepția Rusiei): 1.200
Distribuitori Amway în lume: 3 milioane
Distribuitori Amway în Europa (cu excepția Rusiei): 250.000
Distribuitori Amway în România: 40.000
Pieţele în care Amway funcţionează la nivel global: 100
Pieţele în care Amway funcţionează în Europa: 32
PRODUSE
Referinţe: mai mult de 450
Branduri principale:
- Frumuseţe: beautycycle™, ARTISTRY™, Satinique™
- Nutriţie: Lifestyle Balanced Solutions™, NUTRILITE™
- Îngrijire la domiciliu: eSpring™, iCook™, L.O.C.™
Brevetele deţinute: 1.150
Brevete în curs de aprobare: 500
Oamenii de ştiinţă şi cercetători: 950
Top mărci vândute:
- NUTRILITE™, este marca nr.1 în lume în domeniul vitaminelor şi al suplimentelor alimentare.
(Sursa: Euromonitor International, 2014) - ARTISTRY™, aflată printre primele cinci mărci mondiale premium pentru îngrijirea pielii, cu cele mai mari vânzări. (Sursa: Euromonitor International, 2014)
- eSpring™, marca de sisteme de filtrare a apei la punctul de utilizare, cu cele mai mari vânzări din lume.
(Sursa: Verify Markets, 2013))
INDUSTRIE
WFDSA: World Federation of Direct Selling Associations (Federaţia Mondială a Asociaţiilor de Vânzări Directe)
Seldia: European Direct Selling Association (Asociaţia Europeană de Vânzări Directe)
FEDMA: Federation of European Direct and Interactive Marketing (Federaţia Europeană de Marketing Direct şi Interactiv)
EBA: European Business Association (Asociaţia Europeană de Afaceri)
AmCham EU: American Chamber of Commerce to the European Union (Camera de Comerţ Americană la Uniunea Europeană)
ERNA: European Responsible Nutrition Alliance (Alianţa Europeană pentru Alimentaţie Responsabilă)
RESPONSABILITATE CORPORATIVĂ
Succesul unei companii înseamnă mai mult decât vânzarea de produse de o calitate superioară. Responsabilitatea socială corporativă a Amway Europa se bazează pe 3 piloni:
Oameni: Angajați, întreprinzătorii Amway, antreprenorii, voluntri, campania Amway ONE BY ONE™
Produse: Campania NUTRILITE TM Power of 5 (NUTRILITE TM Little Bits)
Performanță: Programul de resurse, managementul mediului
Campania pentru Copii Amway ONE BY ONE™:
- 250 milioane de dolari donaţi din 2003 până în prezent
- 12 milioane de copii nevoiaşi ajutaţi din 2003 până în prezent
- 3,5 milioane de ore de voluntariat corporativ
Responsabilitate faţă de mediu:
- Premiu din partea Programului Naţiunilor Unite pentru Mediu pentru realizări deosebite (United Nations Environment Programme Achievement Award) (1989)
- Certificare din partea Wildlife Habitat Council
- Certificare ISO 14001 pentru unităţile de producţie Amway din Ada, Statele Unite şi Guangzhou, China