Romania ROU  

rss

  • rss
Ştiri - Amway
Românii sub 35 de ani, potențial antreprenorial peste media globală

2014.11.28 - 

Venitul suplimentar îi motivează cel mai mult pe români să își înceapă o afacere,

conform raportului Amway privind antreprenoriatul la nivel global în 2014

  • Atitudinea pozitivă a românilor cu privire la antreprenoriat, în creștere cu 5% în comparație cu anul trecut (75%) și peste media europeană (73%)
  • Pentru români, cel mai important aspect pentru a iniția o afacere este perspectiva unui venit suplimentar (63%), semnificativ mai mare decât media la nivel internațional (34%)
  • 3 din 4 români consideră că antreprenoriatul se poate învăța, în special în școli și licee sau prin programe speciale de sprijin  pentru pornirea unei afaceri
  • Bucureștenii au cel mai ridicat potențial antreprenorial (49%)
  • Moldovenii, în fruntea clasamentului la atitudinea pozitivă față de antreprenoriat (85%), fiind urmați de bucureșteni (78%) și ardeleni (75%). Mai puțin entuziasmați față de ideea antreprenoriatului sunt cei care locuiesc în regiunile Muntenia (68%) și Dobrogea (57%)
  • Românii sub 35 de ani doresc să urmeze modele de business tangibile și au nevoie de programe pentru dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale
  • Amway lansează blogdeantreprenor.ro, platforma online cu informații utile și practice despre antreprenoriat și antreprenori

 

București, 27 noiembrie 2014: Amway, una dintre cele mai mari companii de vânzări directe din lume, a anunțat azi rezultatele raportului privind antreprenoriatul la nivel global pentru anul 2014, „AGER 2014”. România a fost inclusă în studiu pentru a treia oară consecutiv, alături de alte 37 de țări[1]. Studiul arată că antreprenoriatul este extrem de apreciat atât la nivel global, cât și în România, unde atitudinea pozitivă cu privire la antreprenoriat a crescut cu 5%.

Raportul a fost realizat, la inițiativa Amway, de către compania de cercetări GfK și oferă informații și date despre atitudinea generală a bărbaților și femeilor, cu vârsta de peste 15 ani, cu privire la antreprenoriat și la independența financiară. Studiul a fost realizat de Gesellschaft fuer Konsumforschung (GfK) Nuremberg și Technical University Munich (TUM).

În 2014, prin raportul Amway privind antreprenoriatul, se încurajează discuțiile la nivel mondial despre antreprenoriat și se urmărește creșterea gradului de conștientizare a rolului pe care antreprenorii îl au în economiile moderne, precum și a importanței educației antreprenoriale.

„Antreprenorii au un rol important în orice economie. Activitățile desfășurate de ei generează noi locuri de muncă, încurajează competiția și ajută comunitățile să se dezvolte. Sperăm ca acest raport să genereze subiecte de discuție privind antreprenoriatul și să încurajeze cât mai mulți oameni să își înceapă o afacere pe cont propriu”, declară Ioana Enache, Director General Amway România și Bulgaria.

Antreprenoriatul se poate învăța

Respondenții la nivel global (63% ) sunt de părere că antreprenoriatul se poate învăța, la fel consideră și majoritatea românilor (72%). Respondenții din toate grupele de vârste sunt de părere că educația antreprenorială primară trebuie să aibă loc în școli. Respondenții sub 35 de ani susțin că programele speciale de pornire a unei afaceri, propuse de diverse companii sau instituții de învățământ de educație superioară rămân cele mai potrivite instituții de pregătire și instruirea în antreprenoriat.

Atitudinea generală cu privire la antreprenoriat

În medie, 75% dintre respondenți, la nivel global, au o atitudine pozitivă privind antreprenoriatul, în creștere cu 4 puncte procentuale față de anul trecut. 80% din persoanele sub 35 de ani se dovedesc a fi mult mai optimiste față de celelalte grupe de vârstă.

În România, segmentul cuprins între 35 și 49 de ani are un potențial antreprenorial mediu (37%), iar respondenții români cu vârsta peste 50 de ani sunt cel mai puțin dornici să își înceapă propria afacere.

Educația

La nivel global, respondenții consideră că cel mai important aspect al antreprenoriatului îl reprezintă stăpânirea abilităților de afaceri (42%), urmat de abilitățile de management, precum și de antreprenoriatul pus în practică (37%).

Atitudinea pozitivă a tinerilor este apreciată și de către Prof. Univ. Dr. Mariana Drăgușin, care este de acord că “raportul Amway privind antreprenoriatul la nivel global în anul 2014 subliniază că există o creștere a ponderii românilor cu atitudine pozitivă, comparativ cu rezultatele înregistrate în 2013.  Acestă concluzie este îmbucurătoare, deoarece reflectă o percepție generală în progres, privind antreprenorii și activitățile desfășurate de aceștia. Merită menționate trei aspecte încurajatoare regăsite în raportul Amway, și anume: o atitudine pozitivă îmbunătățită față de antreprenoriat, îndeosebi din perspectiva intenției de a începe o afacere pe cont propriu; absența unor diferențe semnificative între sexe, ceea ce reflectă o omogenitate în percepții, nevoi etc., și reconfirmă că în România egalitatea de șanse este o realitate, indiferent de gen; convingerea fermă că antreprenoriatul poate fi învățat, ceea ce favorizează o atitudine proactivă în procesul de studiu. În România sunt încă multe de făcut, dar cu siguranță suntem pe calea cea bună”, declară Prof. Univ. Dr. Mariana Drăgușin.

Motivele pentru a porni o afacere

Motivele principale care duc la alegerea antreprenoriatului sunt: independența față de un angajator și posibilitatea de a fi propriul șef (46%), precum și  posibilitatea de a pune în practică propriile idei (43%).

Aceleași motive îi determină pe respondenții din România să își înceapă propria afacere: 63% sunt atrași de perspectiva unui venit suplimentar, iar 45% doresc independența față de angajator și să devină propriul lor șef.

Ioana Enache, Director General Amway România și Bulgaria, declară: „Generația tinerilor este cea mai optimistă în ceea ce privește antreprenoriatul, iar noi, azi, prin lansarea blogului blogdeantreprenor.ro, venim în întâmpinarea lor cu informații utile și practice despre antreprenoriat și antreprenori. Această platformă digitală își propune să atingă subiecte relevante și să expună povești de succes pentru promovarea spiritului antreprenorial, precum și să stimuleze potențialul celor tineri”.

 

###

 

Amway este o afacere americană de familie, precum și cea mai importantă companie de vânzări directe din lume, care și-a construit și consolidat succesul cu ajutorul celor peste 3 milioane de Întreprinzători Independenți și 21.000 de angajați, din cele peste 100 de țări din lume în care Amway își desfășoară activitatea.

Amway oferă Întreprinzătorilor săi, indiferent de domeniul de activitate, consiliere profesională, cursuri de specializare și instrumente de business, în vederea dezvoltării unei afaceri de succes. Amway oferă oricărui Întreprinzător Privat șansa de a atinge succesul, completându-și veniturile, în ritmul lor. Oportunitatea Amway este o afacere cu investiție minimă și risc scăzut, o cale către antreprenoriat, cu păstrarea echilibrului ideal între muncă și viața de zi cu zi, dar și cu recunoașterea efortului depus. În prezent, peste 3 milioane de oameni din întreaga lume dezvoltă afacerea lor Amway, care funcționează, indiferent de pregătirea profesională, experiența de viață sau nivelul de educație.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați:

www.amway.ro

www.facebook.com/AmwayRomania

www.amwayacademy.com

www.blogdeantreprenor.ro


[1] Australia, Austria, Belgia, Brazilia, Canada, China, Colombia, Croația, Republica Cehă, Danemarca,Finlanda, Grecia, Ungaria, India, Irlanda, Italia, Japonia, Korea, Lituania, Mexic, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Slovacia, Slovenia, Africa de Sud, Spania, Suedia, Elveția, Turcia, Ucraina și SUA.

Lasă un comentariu

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia