Romania ROU  

rss

  • rss
AGER, Comunicate de presă, Corporaţie - Altele
Succesul femeilor antreprenor se traduce prin prudență și atenție la detalii

2017.04.12 - 

Independența financiară și posibilitatea unui venit suplimentar sunt cei mai atractivi factori care determină femeile să inițieze propria afacere. Pe de altă parte, există încă o diferență notabilă între intenția femeilor și cea a bărbaților din România de a iniția un proiect de antreprenoriat (17% vs. 25%), potrivit datelor prezentate în raportul Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) 2016.

Peste jumătate dintre femeile din România (51%) iau în considerare reorientarea către antreprenoriat, dar doar 17% dintre ele ar fi dispuse să renunțe la actualul loc de muncă pentru a se dedica antreprenoriatului. Media europeană este de 33%, în vreme ce procentajul la nivel global este de 43%.

“Pentru femeile din România, independența și perspectiva unui venit suplimentar sunt cele două motivații principale pentru a iniția o formă de antreprenoriat. Am observat, în urma studiului că femeile nu sunt suficient de încrezătoare în competențele lor. Se observă un scor de 18% în ceea ce privește încrederea în a-și implementa planul de afaceri, față de 24% în cazul bărbaților”, a declarat în cadrul unei conferințe de presă, Carmen Păunescu, Profesor Universitar la Departamentul UNESCO pentru Administrarea Afacerilor, din cadrul Academiei de Studii Economice București și expert științific pentru România în cadrul studiului AGER 2016.

Femeile care aleg antreprenoriatul au obiective ușor distincte față de cele ale bărbaților. Conform Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) 2016, motivațiile fundamentale care stau la baza antreprenoriatului feminin sunt nevoia de balansare a muncii cu viața de familie, nevoia de a avea un loc de muncă stabil și intenția de a valorifica o oportunitate existentă pe piață.

“Există în piață o nișă foarte mare de doamne care doresc să părăsească mediul corporatist și să-și lanseze propriul business. Trebuie menționat însă că femeile antreprenor au nevoie de o mai mare susținere din partea familiei și a apropiaților. Am observat că printre barierele pe care le întâmpină acestea se numără timpul alocat activităților casnice, perfecționismul înțeles în mod eronat și apetența scăzută față de risc”, a declarant Mădălina Rădulescu, VP Entrepreneurship în cadrul Professional Women’s Network.

În ceea ce privește modul în care femeile aflate la conducerea unor afaceri definesc succesul, numărul clienților și al angajaților, nivelul de satisfacție al acestora, continuitatea pe piață, percepția concurenților și balansarea muncii cu responsabilitățile în familie, reprezintă indicatori de performanță mai bine valorizați față de nivelul profitului.

“Educația antreprenorială este deosebit de importantă pentru generațiile care vor asigura viitorul României. Modelul trebuie să fie cât mai practic, axat pe workshop-uri sau competiții de proiecte antreprenoriale. De asemenea, este benefică promovarea corectă, în spațiul public, a unor modele feminine de succes profesional”, a declarat Ioana Enache, General Manager Amway România, Bulgaria și Grecia.

Cu toate avantajele expuse și asumate de întreg mediul de afaceri, există în continuare mai puține femei antreprenor în comparație cu bărbați antreprenor, dar tendința pentru următorii ani este una pozitivă. De aceea, când vine vorba despre viitorul profesional, conform AGER 2016, 35% dintre femeile din Europa cred că, în următorii 5 ani, antreprenoriatul va ocupa un rol mai important în economie.

 

 

Despre Amway

Amway este una dintre cele mai importante companii internaționale de bunuri de larg consum, care pune la dispoziție mai mult de 450 de produse de calitate superioară, din categorii precum înfrumusețare și îngrijire personală, suplimente alimentare și îngrijirea casei, prin intermediul distribuitorilor independenți. Compania a fost fondată în 1959 în Ada, Statele Unite ale Americii și operează în mai mult de 100 de țări, generând vânzări de 8,8 miliarde de dolari în 2016. Brand-urile Amway cu vânzările cele mai mari sunt vitaminele, mineralele și suplimentele alimentare de la NUTRILITE™, produsele de îngrijire a tenului și cosmeticele de la ARTISTRY™ și sistemul de tratare a apei de la eSpring™. Pentru mai multe informații, vizitați www.amway.ro.

Lasă un comentariu

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia